تنها مرکز تخصصی پیانو با مجوز درجه یک

گزارش رسیتال هنرجویان آکادمی پیانو در سالن خیریه محک
Anonym 3365

گزارش رسیتال هنرجویان آکادمی پیانو در سالن خیریه محک

گزارش رسیتال هنرجویان آکادمی پیانو در تاریخ 24 آبان ماه 98 در سالن آمفی تئاتر موسسه خیریه ی محک به نفع کودکان سرطانی ،نگارنده:آرمان خرمک ،بازبینی:رامیز چمانچی ،بازنمایی:آموزشگاه پیانو

 

اجرای هنری مربوط به خیریه‌ها، معمولا چنان دلنشین‌اند که اشکلات فنی و کیفی پیش آمده را به دست فراموشی می‌سپارند. اما این در مورد کیفیت کنسرت هنرجویان آکادمی پیانو در سالن آمفی تئاتر بیمارستان محک صدق نمی‌کند. در شب 24 آبان 98، کنسرت رسمی گروهی هنرجویان پس از یک سال و اندی ماه برگزار شد و بیست و چهار هنرجوی این آکادمی به روی سن رفتند. فارغ از اینکه هر کدام در چه سطحی بودند (بدیهی‌ست به دلیل مدت زمان تمرین و سن کیفیت‌های متفاوتی بین آنها وجود داشته باشد) پیشرفتی قابل توجه در اجرای هر یک از آنها نسبت به کنسرت پیشین مشاهده می‌شد. در شروع، مجری خانم هدیه حیدری روبروی صندلی‌های کاملا پر شدۀ سالن اعلان برنامه کرد، بعد از ایراد سخنرانی و خاموشی چراغ‌های سالن، ویدئویی روی پرده از پروفسور حکیم‌آوا پخش شد. در این ویدئو ایشان ضمن آرزوی موفقیت برای آکادمی و هنرجویان، بر جدیت و ماهیت موسیقی کلاسیک تاکید داشت. این ویدئوی هرچند کوتاه فضایی اطمینان‌بخش و حمایتگری برای حاضرین ایجاد کرد. پخش بعدی اما به ویدئویی از سایت آکادمی پیانو اختصاص داشت که در آن از آدرس جدید سایت www.Piano.ir  رونمایی شد. این ویدئو نمایی کلی از سایت و بخش‌هایی چون مقالات، اخبار، محصولات و ... را نشان می‌داد تا کارایی آن را به طور مختصر نمایش دهد. اتمام ویدئو آغازی بود بر اجرای اولین هنرجو یعنی ماهان صالحی که پنجمین کنسرت خودش را تجربه می‌کرد. بعد از آن به ترتیب لیلیان و جانان میرفخرایی، پارمیس بنی نوع، گل گندم میلانی‌نیا، آیسا راد، راستین کوهپایه، لیلیا مسعودی، الیزه لطیفیان، امیر علی معترف، کیارش تجریشی، رزا اصانلو، درسا اصانلو، مستانه مرادی، شیرین غلامی، امیر حسین اکبرنژاد، آیرین ترکمان، سپهر تهرانچی، ندا رحمانی، یکتا اخوان‌راد، ارشا ابراهیمی، رادین جهرودی، محمد هادی تبرزد و دلارام بیان‌زاده به روی صحنه رفتند و با تماس آهنگین انگشتانشان بر کلاویه‌های پیانو، موسیقی‌های دورۀ باروک تا رمانتیک را بر فضای سالن طنین‌انداز کردند. هنرجویان که تنوع سنی آنها از شش تا بیست و شش سال بود آموزش خود را در آکادمی زیر نظر آقایان رامیز چمانچی و علی احمدزاده گذرانده‌اند. آنها در این اجرا نت‌ها را بر اساس کتابی چون «نخستین دیدار با موسیقی» و قطعات دیگر کلاسیک نواختند.

آکادمی پیانو که با مدیریت و سرپرستی رامیز چمانچی فعالیت خود را از ابتدای دهۀ 1390 آغاز کرده تمرکز خود را بر آموزش آکادمیک و بین‌المللی پیانو داشته است تا همانطور که پروفسور حکیم‌آوا به آن اشاره داشت درک و اجرای موسیقی را بر اساس متد درست آموزشی به هنرجویان خود انتقال دهد. در کنسرت اخیر نشانه‌های امیدوار کننده‌ای می‌توان یافت مبنی بر اینکه آکادمی در مسیر درستی قدم برداشته تا بتواند از طریق تداوم و جدیت بر استراتژی که از ابتدا معین کرده، یعنی تمرکز بر یک ساز، پیشرفت هنرجویان خود را اطمینان ببخشد.

لازم به یادآوری‌ست که این کنسرت به نفع کودکان سرطانی برگزار شد و می‌توان تصاویر و ویدئوهای آن را در وب‌سایت آکادمی پیانو و صفحۀ رسمی اینستاگرام آکادمی به نام   pianoTeh مشاهده کرد.

امتیاز به مطلب

4/8
رتبه بندی این مطلب:
4/8

اشتراک

Print

اخبار

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ است 1403
دی ان ان