تنها مرکز تخصصی پیانو با مجوز درجه یک

مصاحبه ی شبکه جهانی CCTV با رامیز چمانچی مدیریت آکادمی پیانو
Anonym 3619

مصاحبه ی شبکه جهانی CCTV با رامیز چمانچی مدیریت آکادمی پیانو

مصاحبه ی شبکه جهانی CCTV با رامیز چمانچی مدیریت آکادمی پیانو پیرامون آموزش آنلاین هنرجویان داخل و خارج از کشور در دوران قرنطینه تاریخ 13 اردیبهشت

 

موسیقی ، اوضاع طغيانى شرايط اپیدمی را برطرف می کند ، معلمان ایرانی پل عشق و کمک متقابل را با پیانو می سازند

CCTV News Client 2020-05-08 12:58:43

لینک خبر(با فیلترشکن باز کنید):

http://m.news.cctv.com/2020/05/08/

ARTIBrULdHUJSUpeDkkkn3ws200508.shtml

 

 

از زمان کشف اولین مورد تایید شده در مورد پاندمى جدید در اواخر فوریه ، این بیماری همه گیر در ایران خوشبین نبوده و زندگی مردم ایران نیز بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است. در چنین شرایط سختی ، یک معلم پیانو رامیز چمانچی از تهران از تخصص حرفه اى خود برای کمک به هنرجويان برای بازیابی شادی خود استفاده کرد و گرمای کمی را برای افرادی که درگير این بیماری همه گیر شده اند ، به ارمغان آورد.

 

 

رامیز چمانچی معلم پیانو در تهران است او سه سال پیش آكادمى پیانو را تأسیس کرد و پیش از شیوع بیماری ، تقریباً 50 هنرجو از سراسر جهان داشت. شیوع اين بیماری جديد تاجدار همه گیر  همه شرايط را دگرگون كرد و کلاس پیانو که در ابتدا پر از خنده بود را به تعطيلى اجبارى كشاند. به منظور جلوگيرى از تأخیر در پیشرفت آموزش هنرجويان ، چمانچی تصمیم گرفت به دوره های آنلاین (بيشتر از قبل) روی آورد.
معلم پیانو چمانچى: به دلیل شیوع پاندمى کروناى جدید ، مجبور شدیم به دوره های آنلاین بيشتر روى آوريم اما 70 درصد دانش آموزان درس پیانو را به حالت تعلیق درآوردند.بعضى افراد نگران از  آلوده شدن، برخی به دلیل مشکلات مالی و عده اى نیز به دلیل شرایط نامناسب سرعت پايين اينترنت خانگى.

 

 

کاهش قابل توجه در تعداد هنرجويان باعث شده است تا در عملکرد کل آكادمى پیانو سختی زیادی ایجاد شود ، اما چمانچی گفت که تا زمانی که هنرآموزان به آن ها احتیاج داشته باشند ، معلمان در هر زمان كلاس ها را برگزار می کنند و امیدوارند که موسیقی باعث خوشحالى هنرجويانى شود که در خانه قرنطينه هستند.

 


معلم پیانو چمانچی: من به همه هنرجويان گفته ام که در این شرايط ،شما برای شرکت در کلاس مى توانيد هزینه ای پرداخت نکنید. مادامی که می خواهید کلاس را بگذرانید ، ما مایلیم به شما بیاموزیم چه توانایی پرداخت هزینه دارید یا نه. امیدوارم سایر معلمان و من بتوانيم از موسیقی برای ترغیب هنرآموزان استفاده کنیم.

 

 

در بین هنرجويان چمانچی ،ماهان پسری ایرانی ، وضعیت وی بسیار ویژه است. از آنجا که پدر و مادر او هر دو کادر پزشکی هستند.
پدر در تهران پزشک بيمارستان است و مادرش دادور از زمان شیوع در بیمارستان قم که جدی ترین (كانون شيوع) در ایران است ، با بيمارى مبارزه کرده است. از زمان شیوع این بیماری همه گیر در ماه فوریه ، والدین ماهان وقت کمی برای همراهی فرزند خود دارند و او تنها در خانه مى ماند. این زندگی عادی ماهان است که فقط هشت سال دارد.

 

 

هنرجوى پیانو ماهان: قبل از همه گیری ، والدین من اغلب من را همراهی می کردند ، اما اکنون زمان بسیار کمی كنارم هستند و آنها اساساً کار می کنند. اگرچه احساس غم دارم ، اما آنها پزشک هستند و باید به سر کار بروند.

 


حتا غم انگيزتر آنكه مادری که در خط مقدم بیماری همه گیر قم بود ، متأسفانه در طی فرایند نجات به بيمارى کروناى جدید آلوده شد.برای نترسيدن (آلوده نشدن) پسرش ، مادر در بیمارستان در انزوا به دور از ماهان معالجه شد. با شنیدن این اتفاق، چمانچى پیشنهاد کرد تا زمانی که ماهان در خانه تنها بود ،با او تماس تصويرى داشته باشد (حتا نزد او بيايد)، نه تنها موسیقی مورد علاقه اش با پيانو را به او آموزش دهد بلکه نگرانی والدینش را درباره فرزندشان کاهش دهد.

 


مادر ماهان دادور: در این روزها موسیقی نقش اساسی در زندگی فرزندم داشته است

 

 

گزارشگر ایستگاه نی زى هوى Ni Zihui: از زمان شیوع بیماری ، بسیاری از کادر پزشکی مانند والدین ماهان زمان خود را به بیماران اختصاص داده اند ، اما به همین ترتیب ، بسیاری از افراد مانند چمانچى
نیز هستند که از تخصص حرفه ای خود برای کمک به دیگران استفاده می کنند. . ویروس وحشتناک است ، اما نمی تواند مانع برقراری ارتباط و مراقبت بین افراد شود. تحت این بیماری همه گیر چنین کمک های متقابل و عشق متقابل حتی با ارزش تر مى شود.

اصل خبر:

 

音乐驱散疫情阴霾 伊朗教师用钢琴搭起爱心互助桥梁
央视新闻客户端
2020-05-08 12:58:43
23284 人已阅
自2月底发现首例新冠肺炎确诊病例至今,伊朗的疫情一直不容乐观,伊朗民众的生活也受到了极大的影响。在这样艰难的时刻,德黑兰的一名钢琴教师拉米兹·查曼奇用自己的专业特长来帮助孩子们重拾欢乐,给被疫情阴霾笼罩的人们带来了些许的温暖。

拉米兹·查曼奇是德黑兰的一名钢琴老师,三年前创办了一个钢琴培训班,疫情前他有来自世界各地的近50名学生。新冠疫情的暴发改变了这一切,原本欢声笑语的钢琴课堂被迫关闭。为了不耽误孩子们的学习进度,查曼奇决定改为线上授课。

钢琴教师  查曼奇:由于新冠肺炎疫情暴发,我们不得不改为线上课程,但还是有70%的学生暂停了钢琴课。有些人是担心被感染,有的则是由于经济问题,还有一些是因为家里网络状况不好。

学员数量的大幅减少给整个钢琴班的运转带来了很大困难,但查曼奇表示,只要学生们需要,老师们会随时安排课程,他们希望音乐能给在家隔离的孩子们带来快乐。

钢琴教师 查曼奇:我告诉所有学生,在这种情况下不是必须付费才能上课,只要你想上课,不论有没有支付能力我们都愿意教你。我和其他老师都希望,能用音乐带给学生们鼓励。

在查曼奇的学员中一名伊朗小男孩马汉,他的情况很特殊。因为父母都是医护人员,爸爸是德黑兰一家医院的大夫,妈妈达德瓦尔更是自疫情开始就奋战在伊朗疫情最严重的库姆医院里。自2月份疫情蔓延以来,马汉的父母几乎没有时间陪伴孩子,独自一人待在家中,是年仅八岁的马汉的生活常态。

钢琴班学生 马汉:疫情之前我爸妈经常陪我,现在很少了,基本都在工作。虽然我感到很难过,但他们是医生,应该去工作。

而更为不幸的是,身处库姆战疫一线的妈妈在抢救病患的过程中不幸感染新冠肺炎,为了不让儿子害怕,妈妈一直瞒着马汉在医院隔离治疗。听说了这个情况,查曼奇主动提出,只要马汉一个人在家时,就可以跟他视频,既是教他喜欢的钢琴曲,又缓解了父母担心孩子的情绪。

 马汉的母亲 达德瓦尔:在这些日子里,音乐对孩子的生活起到了至关重要的作用。

总台记者 倪紫慧:疫情暴发以来,有很多像马汉父母这样的医护人员将时间奉献给了病患,但同样的,也有很多像查曼奇这样的人,用自己的专业特长力所能及的帮助他人。病毒固然可怕,但它却阻碍不了人与人之间的交流和关爱。正是在疫情之下,这样的互助互爱才显得更加珍贵。

(编辑 宋云霄)

 

 

امتیاز به مطلب

4/1
رتبه بندی این مطلب:
4/1

اشتراک

Print

اخبار

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ است 1403
دی ان ان